Svar på frågan om Sirpa som PT på kliniken. “Vad var bäst med träningen tillsammans med Sirpa? Vad lärde du dig?”..

– Att det är de “små” övningarna som gör skillnaden! Lära sig ihärdighet och uthållighet. Och Sirpas ENORMA kunnande!! Sirpa ser, förstår och lotsar med kärleksfull kunnighet mot ett hållbart (tränings-)liv! /Annie
– Sirpa är kunnig och personlig, att hälsenan gjorde framsteg och att skador tar tid. Lärde mig några nya övningar. Med tiden har jag lärt mig att inte forcera framsteg med skador. Det måste få ta tid. /Anita
– Den är ändamålsenlig, Sirpa är engagerad till 110%, jag förstår syftet med varje övning, hon bemödar sig att variera övningarna och genomför passet med glimten i ögat, glatt humör och motiverar mig till att träna själv. Utan förståelse för vad vi tillsammans (så känns det) vill uppnå stiger man inte upp i ottan när det krävs innan ett tidigt flyg (eller möte eller vad som) för att hinna göra sina övningar. /Anki
– Genomgångarna när vi sågs, att få övningar med mig hem som sedan blev uppföljda nästa gang vi sågs, möjligheten att fråga. Jag har lärt mig nya övningar och förstår bättre vilka utmaningar jag har och hur det hanger ihop. /Lena
– Den är genomtänkt, trygg och utmanande. Jag har lärt mig att utmana min kropp på rätt sätt! /Sofia
– Att en relativt liten insats kan ge goda resultat. Det var det jag var ute efter, att få hjälp med vilka övningar just jag behöver göra. Sirpa såg och insåg mina svaga delar och gav mig övningar för just det. Bra uppmuntran och pepp också och alltid fokus på det jag klarade, inte det som inte gick lika bra. Sirpas varma person har jag uppskattat mycket, hon har mött mig där jag var efter min utmattning. /M
– Det har varit väldigt bra övningar och jag har lärt mig att hålla bålstabiliteten (de inre musklerna) och sett vilken skillnad det faktiskt gör. /Birgitta
– Att Sirpa arbetar från grunden vilket jag tycker är viktigt för att kunna ta sig an all typ av träning. Hos henne lärde jag mig bland annat att hitta mina inre magmuskler och att andas på rätt sätt. /Erica

Sagt om träningsprogrammen..

annika

Annika

”Jag gillade att det medföljde en förklaring av övningarnas syfte.
Jag tror absolut att mitt löpsteg gagnas av denna typ av uppbyggande inre bålstyrka, det blir mer kontrollerat, starkt och effektivt. Och därmed hjälper det mig att hålla mig skadefri”.

Annika har sprungit sedan tonåren och kommer aldrig tröttna på det. Hon älskar det enkla i löpningen. Tycker om att springa själv varvat med social löpning. Periodvis tävlar hon, men värdesätter löpningen i vardagen högst.

åsa

Åsa

”Jag lärde mig att det inte behöver vara ”hård och kännbar” träning för att ge resultat. Nu har jag hittat muskler jag inte ens visste att jag hade! Jag tror chansen är större att hålla mig skadefri efter programmet. Resultatet är förvånande bra.”.

Åsa har löpningen som sin livsstil. Hon älskar det och delar gärna med sig av sin passion när hon löpcoachar på Urban Tribes, Team Stockholm Maraton eller på Sats. Tävlar gör hon flitigt.

eva-lena

Eva-Lena

”Programmet var enkelt att förstå och ta till sig. Jag märker stor skillnad trots att träningen bara var 10 minuter. Jag hoppas jag kommer använda sätet mer i löpsteget nu!”.

För Eva-Lena är löpning ett sätt att må bra i både kropp och själ. Hon har fått många vänner och rest till många platser tack vare löpningen.

Stäng meny
×
×

Kundvagn